Шта треба знати о руској фабрици тролова која је наведена у Муеллеровој оптужници

مسئلن کي ختم ڪرڻ جي لاء اسان جو اوزار آزمايو

Агенција за интернет истраживања ширила је руску пропаганду током избора 2016. године.

Фејсбук, Гугл и Твитер сведоче пред Конгресом о руским дезинформацијама Древ Ангерер/Гетти Имагес

Специјални адвокат Роберт Милер оптужио је 13 особа за покушаје мешања у изборе 2016. Дванаест их је радило за Агенцију за интернет истраживања, озлоглашену руску фарму тролова која је повезана са Кремљем.

Оптужница каже Интернет Ресеарцх Агенци, са седиштем у Санкт Петербургу, ангажована је у операцијама мешања у изборе и политичке процесе почев од 2014. године.

То је урадио тако што је бацио пропаганду која изазива поделе, представљајући се као амерички активисти и објављивањем политички набијеног садржаја на друштвеним мрежама или путем онлајн огласа и охрабрујући људе да лично присуствују скуповима. Група је искористила ову кампању да сеје раздор, а до средине 2016. поставила је циљ да подржи Доналда Трампа и омаловажи Хилари Клинтон.

Све у свему, оптужница са запањујућим детаљима открива обим операција дезинформисања Агенције за интернет истраживање током избора 2016. Ево четири ствари које треба знати о мрачном руском ентитету у средишту најновије Муеллерове оптужнице.

1) Агенција за истраживање интернета ширила је лажне приче и пропаганду – што отежава да се каже шта је истина

Године 2015, Адриан Цхен, у Нев Иорк Тимес Магазину, написао оно што је вероватно коначан извештај опскурне агенције за истраживање интернета. Запослени на фарми тролова радили су у неупадљивој згради у Санкт Петербургу, која је индустријализовала уметност троловања.

Није све било за страну публику — велики део је укључивао прокремљовску пропаганду за домаћу публику око актуелних питања, као што је Украјина. Али 2014. године, хакерска група је објавила процуреле мејлове за које се тврди да потичу од Агенције за истраживање интернета који су открили проширење операције на енглеском језику. Хак је укључивао листу троловачких налога — налога који су, у неким случајевима, били у интеракцији са другим трол налозима и који су пратили:

Један налог се звао И Ам Асс. Магарац је имао Твиттер налог, Инстаграм налог, вишеструко Фејсбук налози и своју веб страницу. ... Магарац је имао дечачки смисао за хумор и само рудиментарно познавање енглеског језика.

Асс је имао око пола туцета фанова који су редовно лајковали и коментарисали његове објаве. Ови навијачи су делили неке необичне карактеристике. Сви њихови налози на Фејсбуку су креирани у лето 2014. Сви су изгледали као добро обучени младићи и девојке који су живели у великим америчким градовима, али изгледало је да немају пријатеље из стварног живота. Уместо тога, проводили су своје слободно време остављајући анти-Обамине коментаре на Фејсбук постовима америчких медија као што су ЦНН, Политицо и Фок Невс. … Постало је јасно да огромна већина Ассиних фанова нису прави људи. Они су такође били тролови.

Ови рачуни су почели да шире дезинформације у Сједињеним Државама, а Чен је приметио неколико координисаних кампања које су биле повезане са Агенцијом за истраживање интернета: лажна хемијска експлозија у Луизијани на годишњицу 11. септембра 2014. — заједно са пропуштеном лажираном страном ЦНН-а на Твитеру и права текстуална порука послата становницима тог подручја - и лажна епидемија еболе и лажна полицијска пуцњава у Атланти у децембру 2014.

Чен је такође присуствовао догађају уживо у Њујорку под називом Материјални докази, који је описао као стварну верзију дворане огледала на коју сам налетео на Фејсбуку: изложбу посвећену бизарној руској пропаганди о Украјини и Сирији.

У Русији, радећи сваки дан на ширењу пропаганде Кремља, написао је Чен, плаћени тролови су онемогућили нормалном кориснику интернета да одвоји истину од фикције. Напори усмерени на САД сугеришу сличан циљ.

2) Агенција за интернет истраживања стајала је иза покушаја Русије да утиче на изборе на друштвеним мрежама

Агенција за интернет истраживање је управљала налозима који су покушавали да утичу на политичко мишљење у Сједињеним Државама током избора 2016. Она се ухватила за контроверзна питања и искористила расне и идеолошке пукотине за распламсавање тензија. А узорковање страница налога укључивао Сецуред Бордерс и Блацктивист.

Милиони људи су видели такве објаве и налоге или су ступили у интеракцију са њима. Фејсбук сведочио да је око 126 милиона корисника Фејсбука видело садржај повезан са руским језиком. У децембру, чак и гигант друштвених медија представила функцију где су корисници могли да открију да ли су ступили у интеракцију са садржајем који је креирала Агенција за истраживање интернета.

Твитер пронађен више од 3.800 налога повезан са Агенцијом за истраживање интернета и упозорио око 1,4 милиона америчких корисника да су можда били у интеракцији са пропагандом Кремља. Ти налози, сада угашени, објавио 176.000 твитова у 10 недеља пре избора.

Гугл такође пронашао два повезана налога агенцији за интернет истраживање која је потрошила 4.700 долара на платформу за оглашавање. Платформа је такође открила 1.000 видео записа од руске везе рачуна уочи избора.

Један популарни налог, @ТЕН_ГОП, прикупио је више од 100.000 пратилаца, према оптужници. Није сав његов садржај био политички или хушкачки. Али када јесте, могло би бити експлозивно.

Његови твитови су били такође ретвитовао и појачан људима који су имали много више следбеника — укључујући Мајкла Флина, Роџера Стоуна, Ники Минај, Ен Колтер и Криса Хејса. Налог је коначно угашен у августу, иако је то био прави Теннессее ГОП провео месеце покушава да га угаси.

Покушавали су да утичу на утицајне људе, Џонатана Олбрајта, директора истраживања у Тов центру за дигитално новинарство на Универзитету Колумбија, рекао је за Васхингтон Пост . Они стварају зујање.

3) Т х Професионални тролови су се трудили да изгледају Американци

Према оптужници, руски тролови су поделили смене како би били сигурни да ће моћи да постављају поруке у различитим временским зонама САД. Такође су добили упутства о америчким празницима како би могли да објављују у складу са тим - неку врсту виртуелне маске.

Московски тајмс је објавио да радници речено им је да гледају Кућа карата и давали часове граматике.

Новинари руског листа РБЦ пријавио да је ове јесени око 90 запослених било распоређено у амерички деск; такође су известили да су тролови Агенције за истраживање интернета покушали да регрутују око 100 америчких активиста да помогну у координацији њихових политичких активности. У оптужници Муеллер се такође наводи да је Рус користио лажне личности да им допре преко 100 стварних америчких особа као део њихове шеме.

Али објављивање руске пропаганде такође звучи као сваки други посао. Тролови су имали квоте које су морали да испуне; добили су плату (плату, према Чену , то је било изненађујуће високо за рад).

Виталиј Беспалов, 26, који рекао је за НБЦ Невс радио је за Агенцију за истраживање интернета, упоредио ју је са нормалном ИТ фирмом која је уместо тога продавала вртешку лажи.

Опет, америчке операције су биле само мали део веће пропагандне машинерије. Као НБЦ Невс пријавио :

Писци су били раздвојени по спратовима, а они на трећем нивоу су писали блогове како би подривали Украјину и промовисали Русију. Писци на првом спрату — често бивши професионални новинари попут Беспалова — креирали су новинске чланке који су се односили на постове на блогу написане на трећем спрату. Радници на трећем и четвртом спрату објављивали су коментаре на приче и друге сајтове под лажним идентитетима, претварајући се да су из Украјине. А маркетиншки тим на другом спрату уткао је све ове дезинформације у друштвене мреже.

Беспалов је рекао да ће креирати налоге са именима и локацијама, испумпати садржај док ти налози не буду блокирани, а затим почети изнова.

4) Веза с Кремљем је фигура позната као Путинов кувар

Агенција за интернет истраживање се обично описује као агенција повезана са руском владом. Америчке обавјештајне агенције су закључиле да је покушај мијешања у америчке изборе повезан са највишим нивоима руске владе, и чини се јасним да се активности Агенције за истраживање интернета директно уклапају у ту већу операцију.

Оптужнице чине природу те везе мало јаснијом: Путинов савезник, Јевгениј Пригожин, је у петак оптужен за наводно финансирање Агенције за интернет истраживања преко његових компанија, конкретно Цонцорд Манагемент, и других подружница, према Министарству правде.

Тхе Нев Иорк Тимес описано Пригожин, који је познат као Путинов кувар, као олигарх руског лидера који се обраћа за то и разне осетљиве и често непријатне мисије. САД су га санкционисале у децембру 2016, а Ченов чланак из 2015. такође је навео да је Пригожин вероватни финансијер Агенције за истраживање интернета.

Није изненађујуће да је руски председник Владимир Путин, преко свог портпарола демантовао било какву везу Кремља са фармом тролова.